03 Januari 2008

2007 Roundup

Januari:

  • 2/1 merupakan ulangtahun pertama kehilangan kad pengenalanku.
  • 6/1 pula ulangtahun pertama kepatahan bahuku yang sehingga kini masih belum dirawat, masih patah, masih 2 ketul tulang terpisah.
  • Bulan Januari juga bulan dimana aku masih di Ipoh, kerana bimbang banjir di Parit Raja masih belum surut, juga sebagai anak, aku dikehendaki menjaga rumah kerana Emak masih berada di Makkah menunaikan haji.
  • Kawan baik aku kahwin!
  • Setelah Emak pulang, poket pun sudah berisi, barulah aku bererak ke Parit Raja tercinta untuk menyambung pelajaran yang hampir terkandas.
  • Tiba di Parit Raja pada 31/1.

Februari:
  • Mendaftar matapelajaran terakhir ijazah sarjana mudaku pada hari terakhir pendaftaran. "Kalau kamu tak daftar, kamu kira KG", ujar kakak kaunter FKEE pada pagi hari terakhir pendaftaran melalui telefon.
  • Terus berjumpa Puan Nik Shahidah Afifi untuk berbincang menenai PSMku yang tertangguh selama setahun! Sesudah berbincang, pulang menyiapkan apa yang patut. Rajin pada waktu awal sahaja... terus melepak....
  • Berjumpa father figure, Prof. Dr. Mohd Zarar, seperti biasa, dimarah lah...
  • Internet di rumah dipotong! Guna akaun curi (sila tanya Shaggy) buat sementara, sehinggalah line telefon tak disambung ke ibusawat.

Mac:
  • Aktiviti tidak berfaedah mengisi bulan Mac.

April:
  • 25 tahun! PSM diteruskan dengan tergesa.
  • Mula membaca Harry Potter versi pdf.

Mei:
  • Menulis tesis dan tamatlah pengajian....
  • Membasuh kawan2 yang malas siapkan tesis.

Jun:
  • Mendaftar di SPA.
  • Atas saranan PM Siti Hawa, memasuki INSEP. Berbelah bagi antara uE dan Elektronik Perubatan. uE dipilih sebab: keinginan memasuki bilik bersih. Alasan tidak kukuh...
  • Tidak menyesal sama sekali dengan pilihan tersebut.

Julai:
  • Mula berfikir mahu menerbitkan blog sendiri.
  • Mencari kerja dengan tidak bersungguh-sungguh.
Ogos:
  • Mendaftar sebagai blogger.
  • Menulis 2 post sebagai post pertama.
  • Peperiksaan PTD.
  • Peperiksaan 14 jawatan.
  • Malaysia: 50 years! Ulangtahun ke-4 Abah pergi.
September:
  • Konvokesyen!
  • Menghantar M.H.Jabbar ke KLIA dan membulah bersama kawan2 sebatch.
  • Habis membaca Harry Potter... 7 buku kesemuanya dalam versi pdf.
Oktober:
  • Tamat teori untuk INSEP.
  • Meninggalkan Parit Raja tercinta.
  • Jalan-jalan cari masjid bersama Iza.
  • Cuti hari raya.
  • Memasuki SOEM. Merasai kehidupan sebagai balaci.
November:
  • PAC, terjumpa Ain (7 tahun tidak berjumpa, masih kiut)
  • Berpolitik di SOEM.

Disember:
  • Berbelanja sakan.
  • Berpolitik lagi.
  • Mengunjungi kawan-kawan yang berkahwin.
  • Pertemuan semula dengan GD52.
  • Pulang ke Johor.
    • Berjumpa dengan Jun.
    • Berjumpa dengan Nazry (kawan terbest) dan Ali (Arbok yang tidak diketemui selama 7 tahun).
  • 3rd strike: I'm out!
  • Macam gagal je PAC aku?
ha.. itulah sedikit sebanyak rentetan peristiwa yang berlaku sepanjang 2007. Kalau ada lagi, nanti akan ditambah.

13 komen:

iZANORShAhRiLiBRAhiM berkata...

gi johor tak cakap aku...cit...

or0 berkata...

ala, ko gi ipoh x cakap ngan aku gak.. ari ahad lepas, lepas aku gi sunway, esoknye aku gi..

M. H. Jabbar berkata...

selamat tahun baru..apa target tahun baru ni?huhu..apa2 pun semoga success dlm kerjaya bro...

gambatte!!!

Junaidah berkata...

Semoga apa yang diimpikan tercapai..AMIN..

izyanni berkata...

selamat ulg thn ke 2 - kepatahan bahu

Shah-Azz, Inc. berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Shah-Azz, Inc. berkata...

jamal: perlukah disebut? ;p

or0 berkata...

xperlu shaggy.. aku tau.. sabar menunggu ya.. keadaan belum stabil dewasa ini

yuzrin a.k.a matyuz berkata...

ko patut jadi politician la!

or0 berkata...

tiap ari berpolitik.. terpaksele beb, nak kene serap kenala buat cam2.. kang nganggur kang sape nak blikan aku ps3?

dauz rosicky berkata...

idup jamal...bile elaun msk aku ngn shaggy trn

yuzrin a.k.a matyuz berkata...

ps3 ko nk sgt srh joe bli ble la molah skt. 1 more. ko nak beli ps3 kena bli 1080hdtv!!!!. rm6k blm tentu dpt. tu la aku srh ko jd politician. tp bkn kt sony la. the real one!

elaun dh masuk. mari ber poya2.

ke bangsar. nak x?

or0 berkata...

ala.. bravia 32" dalam rm2999 jer.. uhuhuh keje 2 bln dah bleh bli dah.. itu kalo pose 2 bln..

duit elaun aku dah nak abis dah pun.. abang aku baru lepas pau aku td, kalo nak berpoya2, bile? bangsar ade mende? kuar ngan dinda pun blum lg nih..

duit duit di mana kau duit?

la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la la kerja kerja...