28 April 2009

Menabung Amalan Mulia 2

Kerana sudah penuh tabung baru aku, aku nak simpanla duit yang dalam tabung tu ke dalam tabung yang lebih besar iaitu bank. Juga kerana aku nak meminang. Sape cakap duit syiling tak boleh meminang? Tapi kena tukar duit dulu la kan?

Berikut merupakan gambar berkaitan.





Kutipan kali ini:

50sen x 67 = 33.50
20sen x 208 = 41.60
10sen x 366 = 36.60
5sen x 77 = 3.85

.: Jumlah terkumpul setakat ini : 33.50 + 41.60 + 36.60 + 3.85 = 115.55.

5 komen:

M. H. Jabbar berkata...

bagus la bro...

za'ba ada bg hujah supaya kita menabung...

if ko bc mesti ko lg bersemangat untuk menabung lebih banyak bro...

hmm aku mungkin kena pergi kursus kat intekma shah alam...

if jadi mungkin aku dapat lepak dengan ko... or mungkin tumpang tido umah ko skali kot...

if ko tak keberatan la..

or0 berkata...

ehehe.. menabung amalan mulia bebeh..

tapi masalah problemnye rumah aku dah ade hosmet baru..

hosmet tersebut adalah bini hosmet aku!

jadi kami bertiga sekarang.. ada beran?

M. H. Jabbar berkata...

alamak bro...

LMj berkata...

menabung amalan mulia. tapi time sengkek, jangan pecah tabung ok...

or0 berkata...

setahun lebih simpan nih.. adele 2 3 kali je korek. tu pun takat nak cukupkan duit beli rokok je wahahaha...

ape yg penting, displin, bukan kerjasama ye..