01 April 2009

Yeay aku jadi kanak-kanak semula!

Tadi, jam 4.30 petang. Ketika aku sedang berlakon seperti sibuk selepas berjaya menyelesaikan masalah rakan sekerja iaitu MacBooknya yang tiada bisa disambung internet.

Berpeluh, pening kepala dan bermacam kekusutan akibat masalah rakan sekerja aku. Kali pertama menyentuh MacOS yang sebelum ini ku jeling-jeling sahaja dari rakan dan dari Epicentre. Berjaya!

Sebelum itu, ku ambil keropok dari gadis yang dulu ku minati. Ya, gadis tarikh lahir sama dengan aku itu. Kenapa perkataan dulu itu wujud? Nantilah aku cerita kalau berkesempatan (sebenarnya tak mahu ceritakan pun).

Balik semula ke jabatan aku (macam kerja kerajaan pula). Sambil berlakon, tiba-tiba bos kami menyuruh aku berjumpa Ida (aku panggil Kak Ida walaupun sebaya haha). Dalam penat dan letih aku turun ke jabatan sumber manusia syarikat aku bekerja dan berjumpa Kak Ida.

Kak Ida bertanyakan kepada aku, apa mahuku? Ku jawab tak tahu, aku sekadar turun kerana disuruh oleh bos. Rupa-rupanya...



Terima kasih eNCoral!

7 komen:

jejakacinta berkata...

Received new notebook?

LanaBusyBee berkata...

elelele....syok la tuh..."ku ambil keropok dari gadis yang dulu ku minati" <-----ahahahaha xleh blah la ayat ni ahahaha

or0 berkata...

yeah laptop baru..

bukan intel based. aku anti israel.

keropok? tak makan pon lagi, kena goreng dulu...

tp die kasi kepok macam obligated lak.

LanaBusyBee berkata...

ok la tuh, siap dpt kepok khas dr dia...dia xpenah pun bg ruby selama ni, bg mkn jer ada la ahahaha

AchiQue berkata...

dulu? 500 tahun dulu ke?

fuhh dapat laptop. sangat jeles.

Shah-Azz, Inc. berkata...

hp ek...cam laptop opis bapak aku je..model ape nih..

or0 berkata...

HP Compaq 6535b
AMD Turion X2 2.1GHz, 2GB RAM, ATI HD3200 chipset, ade lightscribe gak tapi tatau nak pakai time bile, 14.1" screen, 250GB Hitachi HDD. XP preloaded, tp ade Vista license n installer gak.

Desktop aku:
Phenom X3 2.13GHz, 2GB RAM, ATI HD3200 chipset, 1 + 0.5TB HDD Seagate, Vista 64 ko kasi. XP dah expired.

Spec lebih kurang kan?

Laptop aku slow gila nak load OS. Tensen aku, selalu aku hibernate je, tak shutdown. Byk gile background process. Adele 5 minit nak load.

Nak install Vista ori nnt. Tunggu Jaunty Jackalope bule dual boot.