28 Ogos 2008

Soal siat siat

Semalam, sebelum balik, bos aku yg muda setahun dari aku nak jumpa aku. Pasal aku direct bagi notis 2 minggu kat dia punya pasal la...(biasa kena melalui HR).

Dia tanya mengenai butir2 dalam notis aku tu.



27 August 2008

Dear Sir,

Please accept this letter as my two-weeks notice of resignation. My last day of work will be on Wednesday, 10 September 2008.

While I have been very satisfied at XXXXXX Sdn. Bhd., I have decided to make this move to advance my career. I have enjoyed working with you and appreciate the opportunities I have been given here.

I will do my best to hand off my current projects prior to 10 September 2008. Please let me know if you need my help in any other way.

Sincerely,


Jamal Mohamed Abas



Dia tanya aku pasal perenggan kedua tu, "What do you mean by satisfied?"

Aku jawabla, "I learnt a lot about extrusion, drawings and such."

Dia tanya lagi pasal perenggan ketiga pulak, "Please let me know if you need my help in any other way, what does that mean?"

Aku jawab aku akan setelkan semua kerja yg dibagi dan kalo ade ape2 inform la aku.

Dia cakap dia tak paham, aku pulak dah tak tau nak kencing ape dah, so aku berterus terang...

"The truth is, I got this notice sample from googling!"

Lagila terbeliak mata dia.

Pastu dia sambung lagi, tanya tempat kerja baru aku tu gaji berapa, sebab aku nak berhenti yang lain dan macam2 lagilah kan...

Akhir kata dari dia, "Next time, in a new place, if you're not comfortable in the working place, let the boss know that you're searching for another job."

Dalam hati aku, adeke patut nak bagitau boss yg kita nak blah? Kalo bagitau confirm terus dia cakap "You're fired!" kan?

Itu la yg aku cakap bos aku ni bangang dalam ni haaa...

Gentle ke aku?

4 komen:

jejakacinta berkata...

hahahhaha..apa la ko ni bro. Just made simple resignation letter dah lerrr... only when your ex-boss or HR people asking baru la ko mention why ko nak resign. tak pe lah dah berhenti dah pun.. anyway ko dapat job kat mana lak bro?

Unknown berkata...

tu dah kira simple la tu...

tp like i said, bos aku bangang orgnye...

Unknown berkata...

simple...I quit!

memain je. aku rasa surat ko tu dah simple.bos ko memang ada bangang sikit. haha

Qider berkata...

pergh..padanla hg hangat hati kat dia..aku baru paham..mana bley bg bos tahu hg cari keje len,unless if bos hg yg soh hg cari keje len (mcm kes bos aku time tak dpat gaji sampai 3 bulan ritu)