02 September 2009

Entri Ramadan

Salam ramadhan semua. Aku bukan bz. Aku malas.

Tapi menarik la perbualan aku dengan housemate aku pagi semalam, sebelum pergi kerja.

Aima: Ada putik kapas tak?
Aku: Takde. Batal puasa la korek telinga.
Aima: Manade batal, makruh je...
Aku: Batal la, macam korek hidung gak!
Aima: Makruh je, batal kalau korek sampai melalaikan!
Aku: (terdiam)

So, sape yang betul? Korek telinga sampai melalaikan eh?

4 komen:

LanaBusyBee berkata...

aku penah gak dgr pasal suma2 ni..nk percaya mn satu pun xtau...ada yang kata korek hidung xpe, sbb kita membersihkan hidung kita, bukannya kita korek pastu mkn lak ahahaha...tapi syarat2 terbatal posa memasukkan sesuatu ke dalam rongga badan kan...ntah la mana satu, tapi nk korek tinge ke, hidung ke, pas berbuka la senang kan...

jejakacinta berkata...

kadang-kadang benda yang remeh kita amik mudah..renung-renungkan

M. H. Jabbar berkata...

ada hadis boleh masukkan air dlm hidung waktu wuduk tp takleh byk sbb puasa... tu je yg aku tau...

or0 berkata...

tq atas input2 saudara saudari...